zondag 31 oktober 2010

Mijn shopdagje

Gisteren ben ik volledig op de shoptoer gegaan. Lekker helemaal in mijn eentje in Amsterdam en het was leuk! Van 9 uur 's ochtends tot 3 uur 's middags bijna nonstop geshopt, op een half uurtje lunchpauze na dan. Dit was boven in het Magna Plaza, daar hebben ze echt overheerlijke tomatensoep!

Ik heb een superleuk winkeltje ontdekt met allemaal geweldige jurkjes (beetje retro-stijl) en blousjes met kant en ruches, die ook nog eens superbetaalbaar zijn! Ik dacht dat ze Manzaram (dat stond op alle labels) of Valencia (dat stond op de winkel zelf) heetten en ze zitten in het einde van de 1e winkelstraat als je vanaf het station komt, dus als je het plein nadert zeg maar. De volgende keer als ik in Amsterdam ben dan MOET ik gewoon terug. Ik heb er nu in ieder geval 3 gekocht :D maar echt, ik had de hele winkel wel leeg kunnen kopen! Erg fijne winkel voor als je low-budget moet shoppen. Tip: ga er wel bijtijds heen, want ze hebben maar 2 pashokjes en er staan rijen met vrouwen die allemaal 100 jurkjes over de arm hebben en ze uitgebreid willen passen... *zucht*

Ik heb helaas geen schoenen gevonden terwijl ik zo hard een paar nieuwe ballerina's of platte laarzen nodig heb :( maar heb me getroost door even de winkel van LUSH binnen te gaan. Voor wie het nog niet kent, LUSH is verslavend lekker! Het komt oorspronkelijk uit Engeland, maar is ook hier te vinden in o.a. de Kalverstraat. Het is een piepklein winkeltje VOL met lekkere geurtjes, shampootjes en een hele aparte afdeling vol grote blokken zeep waar je dan een stukje vanaf kunt laten snijden. En achterin is een klein bad-bruisballen-paradijsje. Ooooh, ik wou dat we nu een bad hadden!
Ik heb in ieder geval een stuk zeep gekocht die naar zuurstok ruikt en een potje bloemige douchegel. Heeeerlijk, ik kom de douche niet meer uit!
Mijn vriend denkt nu zelfs (of is er eigenlijk van overtuigd) dat ik een of andere rare tic heb ontwikkeld, dit omdat ik al de hele dag met mijn stuk zeep in de hand op de bank zit, gewoon omdat deze zo lekker ruikt.
De meeste artikelen in de winkel hebben een overheerlijke geur en zien er ook nog eens uit om op te vreten. Dat laatste alleen niet doen, want het smaakt echt minder lekker dan dat het ruikt! (en dit klinkt nu alsof ik dat geprobeerd heb.. maar dat is niet zo! Al ik denk dat ik vast niet meer wordt geloofd na het opbiechten van mijn aparte nieuwe bezigheid...)

Er zijn nog vele andere leuke winkels waar ik geweest ben, maar de bovenste 2 moest ik gewoon even noemen ^_^

Geen opmerkingen:

Een reactie posten