dinsdag 26 oktober 2010

Bento lunch

Al een geruime tijd ben ik helemaal fan van de Japanse Bento lunchboxen. Dit zijn prachtige kunstwerkjes gemaakt van alles wat maar eetbaar is voor als lunch. Ook handig om leftovers te verwerken in iets wat je maar al te graag wilt oppeuzelen. Of eigenlijk niet, want sommige zijn zo schattig en zo mooi, daar zou ik mijn tanden niet in durven te zetten. Het hoeven niet perse allemaal kunstwerkjes te zijn, maar die zijn wel het leukst.

Het komt uit Japan en men kan ze daar overal kopen. Meestal worden ze echter thuis gemaakt. De ouders daar gaan soms hele competities met elkaar aan om te kijken wie haar kind de leukste lunch mee geeft naar school. In Amerika is het ook al een grote hit en nu is Nederland aan de beurt vind ik. Ik eis een Bento-store!

Wil je zelf ook aan de slag? Je hebt handige receptenboeken welke je gewoon kan kopen via Bol.com. Voor leuke lunchboxes en andere hulpstukken heb ik een leuke Ebay-store gevonden voor je: Blueberryland. Voor meer inspiratie kun je ook de blog volgen van een vrouw die Bento gebruikte om af te vallen (wat haar is gelukt!): Adventures In Bento Making.

En nu heb ik honger...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten