zondag 7 november 2010

Oude autootjes

Gisteren ben ik een dagje met mijn vader op pad geweest. Nadat we mijn moeder hadden afgezet voor een beurs in Den Bosch zijn we doorgereden naar Eindhoven om het DAF-museum te bezoeken.
De laatste keer dat mijn vader er was is al jaaaaaren geleden dus hij wou er graag weer heen. Ik ook, want ik heb ook wel interesse in een DAF en zo kan ik het autootje wat beter leren kennen, welke modellen er allemaal zijn enzo.  En nu maar hopen dat ik nog een keer een leuke (en betaalbare) tegen komen.

Mijn vader heeft jaren in een DAF gereden, had er zelfs meerdere, en is helemaal verzot op de autootjes van DAF. Vroeger moest ik er absoluut niet aan denken om in zo'n ding te rijden, ik schaamde me altijd dood als mijn vader me in die auto kwam ophalen. Het maakte lawaai, was oud, rook muf en was totaaaal niet hip ofzo.
Ik heb hem zelfs een keer laten staan toen ik met hem mee kon rijden in plaats van met de bus, ben toen toch voor zijn neus de bus ingestapt, erg he? Ik voel me erg gemeen nu.
Maar heb ook leukere herinneringen, zoals die keren dat als ik de bus naar Groningen in Emmeloord miste, hij met een rotvaart naar Lemmer reed zodat ik daar op de bus kon stappen. Best knap hoor voor zo'n oud autootje. Hij bracht me trouwens iedere ochtend naar Emmeloord vanaf Marknesse, zodat ik de bus zou halen. Super-superlief van mijn vader ^_^!


Maar anyway, het DAF-museum. Het was heel erg leuk en gezellig. En het leukste vond ik de allerbovenste verdieping (gezien de afdelingen met motoren, gereedschappen e.d. mij stiekem wel gestolen kon worden). Daar staan alle personenauto's. Van de leukste heb ik foto's gemaakt. Zo was er één die op een grote kruimelzuiger leek (middelste foto) en een zeer grappige 1-persoonsauto (4e foto), nog mini-er dan een mini zeg maar, hihi.
De leukste die ik wilde hebben waren de groene van het VVV, maar dan zonder dat stomme bord natuurlijk, en een zeer classy model, helaas ook onbetaalbaar *grmbl* (2e foto).

Mijn vader heeft daar ook een superdag gehad geloof ik, hij mocht zelfs even kijken achter de schermen  daar, waar ze de auto's restaureren. Zo kon hij ook een nieuwe projectje bekijken, namelijk een oude brandweerwagen. Ook heeft hij zowat onder iedere auto gelegen daar om de onderkant te bekijken. Dat was echt zo grappig. Hij moest zich ook bedwingen om over de hekken heen te stappen, maar anders had hij dat zo gedaan, hihi.

Heb in ieder geval een geweldige dag gehad en heb in gedachten al dat museum half leeg gekocht. Ik wou dat dat kon, maar dat mocht niet van de mensen daar :D flauw he?

1 opmerking: